Error message

Deprecated function: Function create_function() is deprecated in eval() (line 1 of /home/epaideia/public_html/modules/php/php.module(80) : eval()'d code).

Μια παράσταση τσέπης από τον Πειραιά, για καλό σκοπό

«Η τέχνη πρέπει να φτάνει στις εστίες, τους χώρους όπου υπάρχει κοινωνική ένταση, εκεί όπου οι άνθρωποι ζουν τη δική τους ρουτίνα, συζητούν για τα προβλήματά τους, υπομένουν δυσκολίες ή ξεδίνουν από αυτές» λέει στην «Κ» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκος Διαμαντής. Η συνομιλία αφορά το πρόγραμμα «Αλληλεγγύη» του Δημοτικού Θεάτρου, το οποίο έρχεται να ενισχύσει τη στροφή πολλών θεατρικών οργανισμών (δημόσιων ή μη) στην παρουσίαση καλλιτεχνικών δράσεων εκτός της συμβατικής τους έδρας. Και η καλλιτεχνική αυτή τάση στην Ελλάδα απέκτησε έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά, κυρίως λόγω της οξείας οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Οι θεατρικές ομάδες «κατεβαίνουν» στην κοινωνία για να νιώσουν τον παλμό της, να συνομιλήσουν με τα πρόσωπά της.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα «Αλληλεγγύη», πρωτοβουλία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», είναι ουσιαστικά μία κινούμενη παράσταση, που θα παρουσιάζεται σε νοσοκομεία, καφενεία, πνευματικά κέντρα, κέντρα απεξάρτησης, φυλακές και άλλους χώρους στις συνοικίες του Πειραιά - «όπου υπάρχουν άνθρωποι και θέλουν να τη δουν» όπως λέει ο κ. Διαμαντής.

«Το πείραμα του ηθοποιού που κατεβαίνει από τη γνώριμή του θεατρική σκηνή, εγκαταλείπει την απόσταση από το κοινό και παίζει δίπλα ακριβώς στον θεατή του, εμπεριέχει τον αιφνιδιασμό και για τους θεατές αλλά και για τους ηθοποιούς» παρατηρεί ο Πειραιώτης καλλιτεχνικός διευθυντής, εστιάζοντας στην αξία που έχει η ίδια η ζωή για την παραγωγή θεατρικού λόγου. «Τη ζωή μιμείται το θέατρο για να δημιουργήσει» προσθέτει από την πλευρά της μιλώντας στην «Κ» η Ρηνιώ Κυριαζή, η οποία σκηνοθετεί τη μία από τις δύο ομάδες ηθοποιών που θα «τρέξουν» το πρόγραμμα. Η δεύτερη σκηνοθετείται από τον Κώστα Παπακωνσταντίνου.

Οι δύο ομάδες συνθέτουν από ένα θεατρικό δρώμενο αξιοποιώντας καταξιωμένα αλλά και σύγχρονα ελληνικά έργα. Χαρακτηριστικά, από την ομάδα της κ. Κυριαζή χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από τα έργα «Αγγέλα» του Πέτρου Σεβαστίκογλου, «Λα πουπέ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, «Αυτός και το πανταλόνι του» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, «Το προξενειό της Αντιγόνης» του Βασίλη Ζιώγα, «Η Βεγγέρα» του Ηλία Καπετανάκη, «Στέλλα Βιολάντη» Γρηγορίου Ξενόπουλου, «Το πράσινό μου το φουστανάκι» της Λένας Κιτσοπούλου, από το μυθιστόρημα «Βάρδια» του Νίκου Καββαδία και το ποίημα του Αλέξανδρου Μπάρα «Τα εσπέρια». Από την ομάδα του κ. Παπακωνσταντίνου αξιοποιούνται αποσπάσματα από τα έργα «Μπουχάρα» του Κώστα Μουρσελά, «Αρχιτέκτονας» της Φώφης Τρέζου, «Κοίτα τους» του Μάριου Ποντίκα, «Μάτια τέσσερα» του Γιάννη Τσίρου, και «Η αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Τα θεατρικά αποσπάσματα θα συνδυάζονται με μουσική. «Μπορεί ο θεατής να ανακαλύψει ότι μέσα από την τέχνη υπάρχει διέξοδος στα προβλήματα, πόσω μάλλον που μέσα από τα ελληνικά έργα παρουσιάζονται οικείες σε πολλούς από εμάς καταστάσεις» προσθέτει η κ. Κυριαζή.

Η παράσταση διαρκεί 45 λεπτά, θα προσφέρεται δωρεάν και σε αυτή θα παίξουν νέοι, κάτω των 30 ετών, ηθοποιοί. Ουσιαστικά, η επιλογή τους αποτελεί και μία ακόμη «προσφορά αλληλεγγύης» στους νέους ηθοποιούς όπου η ανεργία είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Πολλά αιτήματα φορέων

Ηδη, οι άνθρωποι του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά έχουν περίπου 60 αιτήματα από φορείς και υπεύθυνους χώρων της πόλης για να παρουσιάσουν την παράσταση. Για παράδειγμα, θα «ταξιδέψει» στις Φυλακές Κορυδαλλού και στο Ειδικό Σχολείο Κορυδαλλού, στο Νοσοκομείο Μεταξά, σε όλα τα ΚΑΠΗ του Πειραιά, στο Ασυλο Ανιάτων, στο 18 άνω και στο ΚΕΘΕΑ Νόστος. Τη μεγάλη ζήτηση (πληροφορίες στο τηλεφωνικό κέντρο του θεάτρου 210-4143300, Ηρώων Πολυτεχνείου 32) διευκολύνει το γεγονός ότι η παράσταση δεν έχει τεχνικές απαιτήσεις χώρου και άρα μπορεί απόλυτα να χαρακτηριστεί «παράσταση τσέπης»! «Ζούμε σε μία εποχή μετακίνησης, πολλές φορές βίαιης μετακίνησης. Ανθρωποι μετακινούνται προς τα άκρα, άλλοι εξωθούνται στο περιθώριο» παρατηρεί ο κ. Διαμαντής, τονίζοντας: «Σε τέτοιες εποχές η τέχνη, εκτός από την καλλιτεχνική της αξία, αποκτά μια ιδιαίτερη μορφωτική δυναμική. Αυτό θέλουμε να αξιοποιήσουμε δείχνοντας την αλληλεγγύη μας».

 

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ - Απόστολος Λακασάς

 

http://www.kathimerini.gr/845022/article/epikairothta/ellada/mia-parasta...

 

 

Dates: 
11/01/2016 - 10:30